Overslaan naar content

Klantenservice teamleider

  • Op locatie
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
    +1 meer
  • Klantenservice

Functieomschrijving

Op dit moment komen er op dagelijkse basis 300 vragen binnen bij de klantenservice doormiddel van en chat, de mail en terugbel verzoeken. Ons team beantwoord deze vragen natuurlijk, maar hoe makkelijk zou het zijn om een kennisbank hiervoor te ontwikkelen. Ben jij een natuurlijke verbinder met een scherp oog voor procesoptimalisatie, technologie en ontwikkeling? Krijg jij energie van het verbeteren van klantbeleving met slimme oplossingen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Jouw rol

Als Teamleider Klantenservice ben je, samen met je collega-teamleider, verantwoordelijk voor het aansturen van ons klantenserviceteam. Jij richt je vooral op de inhoudelijke en strategische ontwikkeling van het team en de dienstverlening. Waar jouw collega zich primair bezighoudt met de medewerkerszaken van het team en de ontwikkelingen van de collega’s, richt jij je op het structureel verbeteren van processen, tooling en kennisdeling. Daarnaast zet je data en KPI's in om processen continu te verbeteren en klanttevredenheid te verhogen. Je vertaalt klantfeedback en servicestatistieken naar concrete optimalisaties en helpt het team de stap te maken naar een meer data- en technologie gedreven manier van werken.

Een belangrijk speerpunt is het opzetten, uitbreiden en optimaliseren van onze kennisbank, waarin AI een centrale rol gaat spelen. Denk aan het inzetten van AI voor automatische beantwoording van klantvragen, zelflerende FAQ’s en ondersteuning van medewerkers tijdens klantcontact. Jij begeleidt dit traject – van visie tot uitvoering.

Wat ga je doen?

  • Ontwikkelen en implementeren van strategieën AI-ondersteunde klantinteractie.

  • Monitoren van KPI’s zoals NPS, first-time fix, responstijd, automation rate, en op basis hiervan optimalisaties voorstellen

  • Opzetten en beheren van een moderne, dynamische kennisbank.

  • Signaleren van verbetermogelijkheden in klantprocessen en deze vertalen naar concrete projecten.

  • Samenwerken met IT, klantenservice en andere teams om AI-tools effectief te integreren.

  • Coachen van medewerkers op het gebruik van nieuwe systemen en werkwijzen.

  • Monitoren van KPI’s en klanttevredenheid om continu te verbeteren.

Vereisten

  • Hbo werk- en denkniveau.

  • Minimaal 2 jaar ervaring in een leidinggevende of coördinerende rol binnen klantcontact.

  • Affiniteit met technologie, AI en kennismanagementsystemen.

  • Ervaring met het opzetten of beheren van een kennisbank is een pré.

  • Je bent analytisch sterk, resultaatgericht en communicatief vaardig.

  • Je weet mensen mee te nemen in verandering en innovatie.

  • Ervaring met projectmatig werken en het aansturen van (deel)projecten is een plus.

Wat bieden wij jou?

  • Flexibiliteit en verantwoordelijkheid

  • Een innovatieve rol met veel impact

  • Ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling

  • Samenwerking in een sterk team met heldere taakverdeling

  • Salaris start bij €3000 op basis van 40 uur per week

  • Secundaire arbeidsvoorwaarden, denk aan pensioen, reiskostenvergoeding en een laptop

  • Samenwerking met een ervaren collega-teamleider

  • Onderdeel worden van een snel groeiend bedrijf waar je veel kan en zult leren.

Interesse? 

Werk je graag in een jong team? Dan ga jij je zeker weten thuis voelen bij Print&Bind. Zowel ons productie, klantenservice en ontwikkelingsteam draait op de motivatie van slimme studenten en jonge professionals! Lijkt het jou leuk om ons team te komen versterken? Laat dan hieronder in het contactformulier je gegevens achter en wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen!

of

Op locatie
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
+1 meer
Klantenservice